Een eerste week Nieuw Zeeland vol belevenissen - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Ralf Meulenberg - WaarBenJij.nu Een eerste week Nieuw Zeeland vol belevenissen - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Ralf Meulenberg - WaarBenJij.nu

Een eerste week Nieuw Zeeland vol belevenissen

Door: Ralf & Casper

Blijf op de hoogte en volg Ralf

01 April 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Het begon allemaal twee jaar geleden aan de eettafel. Zullen we na onze HBO gaan backpacken in Australië en Nieuw Zeeland? Nog niet volledig overtuigd zouden we het allemaal wel aanzien en wie weet. Twee jaar later werd het hele feest dan toch werkelijkheid en zijn Casper en Ik aan ons avontuur begonnen.

Na 6 vliegtuigmaaltijden, 42 vlieg/ wachturen en toch wel wat spanning zijn we woensdag eindelijk aangekomen in Christchurch. Na een strenge douanecontrole werden we vrijwel meteen opgehaald door het verhuurbedrijf van ons racemonster. Eenmaal aangekomen stond daar onze rode Ferrari op ons te wachten. Te wachten op een onvergetelijke reis op zowel het noorder als het Zuidereiland van Nieuw Zeeland. Vervolgens zijn we doorgereden naar onze overnacht plek waar we even konden bijkomen van de hele reis.

De volgende dag zijn we, na een duik in het zwembad, vertrokken richting het zuiden van het Zuidereiland. Onze eerste bestemming was Lake Pukaki. Met onze Ferrari zijn we off-road de berg opgereden voor het beste uitzicht, anderen probeerde dit ook maar faalde hierin, haha. Na een lekker biertje en een prachtig uitzicht, zijn we richting Twizel vertrokken. Eenmaal aangekomen bleken alle hostels vol te zitten. We begrepen er duidelijk nog weinig van en al snel werd duidelijk dat je hostels van te voren moet boeken. Gelukkig vonden we uiteindelijk een camping en werd de eerste nacht in ons tentje werkelijkheid. Op deze camping leerde we wat mensen kennen welke geen auto hadden, dus samen zijn we richting de supermarkt gereden. Onderweg vertelde ze dat we echt naar Mount Cook moesten gaan dus pasten we onze reisplannen aan.

Na zo'n 60 kilometer kwamen we aan bij Mount Cook. Dit is de hoogste berg van Nieuw Zeeland, circa 3724 meter. Rondom de Mount Cook heb je verschillende bergwandelingen en vol overtuiging kozen we voor de wandeling van 4 uur. Dit bleek 4 uur lang traplopen te zijn zodat je uiteindelijk een waanzinnig mooi uitzicht had. Na heel wat gesteun, gepuf en traptreden hebben we de top bereikt, maar helaas voor ons, was het zo mistig dat we niets meer dan een wit doek konden bewonderen. Vervolgens zijn we samen met een andere jongen teruggelopen welke 5 maanden in z'n eentje door Nieuw Zeeland aan het reizen was. Hier hebben we weer veel tips en leuke verhalen van gehoord. Geleerd te hebben van onze vorige dag hadden we 's ochtends al een overnachting bij een boerderij geboekt, waar we wegens de drukte alleen met ons tentje konden staan. Eenmaal aangekomen op de boerderij bleek het vol backpackers te zitten waar we wat biertjes mee hebben gedronken en verhalen mee hebben uitgewisseld. Na een leuke en gezellige avond doken we weer ons tentje in om de volgende dag onze reis voort te zetten richting het zuiden. De volgende stop was Dunedin!

Eenmaal aangekomen in Dunedin bleken we, na 2 dagen in de middle of no were te hebben gezeten, toch wel een stad en mensen om ons heen te missen. Niet anders dan alle andere toeristen gingen ook wij, albatrossen proberen te spotten. Tot onze grote verbazing kunnen deze vogels een spanwijdte hebben van 3 meter en met veel geluk kwam er net eentje over vliegen, gigantisch! Ons doel was bereikt en we gingen door naar onze motel. Goed voorbereid als altijd hadden we 12 blikken Bavaria gekocht en deze heerlijk in de zon genuttigd. Dunedin is een studentenstad en we wilden toch even gaan kijken of de studenten in nieuw zeeland ook van een biertje houden. In het motel hadden we 2 meisjes leren kennen die gezellig met ons mee gingen. Deze 2 hielden wel van een drankje en na wat liters bier, Guinness en shots whiskey zijn we met z'n alle weer naar ons motel gegaan. De volgende dag was het heerlijk weer en hebben we op ons gemakje de hoogtepunten van Deniden bezocht.

Gezien het paasweekend was, waren alle hostels volgeboekt en zoals gewoonlijk hadden we te laat geboekt. Hierdoor moesten we noodgedwongen in een vrij apart en smerig hostel slapen. We waren gelukkig niet de enige die dit vonden en samen met wat andere backpackers hebben we de hele avond gekaart en leuke verhalen over Nieuw Zeeland uitgewisseld. De volgende dag moesten we 4 uur rijden dus we zijn op tijd richting onze kamer gegaan.

Na een lange tocht uiteindelijk veilig aangekomen in te Anau. Dit is een prachtig plaatsje met onwijs mooie bergwandelingen/ tracks. We zijn meteen naar de bekendste track gereden, genaamd Kepler Track. Nadat we een lekker stuk door de bossen hadden gelopen kwamen we uiteindelijk bij een strandje tussen alle bergen uit, heel bijzonder! 'S avonds ontmoeten we wat duitsers waar we wat biertjes mee hebben gedronken en samen zouden we de volgende dag gaan doorbrengen. Het plan was een van de mooiste tracks te lopen alleen dan zouden we met z'n 6e in ons rode racemonster daarheen moeten rijden, voor ons geen probleem. Nadat we op tijd waren opgestaan en onze tent weer hadden ingepakt bleek de track te gevaarlijk te zijn aangezien het de hele nacht had geregend en het nog steeds regende. Helaas, maar het was niet anders! We hebben nog even wat nummers uitgewisseld en meeten één van hun in Australië. Vervolgens zijn we richting Milford Sound gereden waar we 2 dagen in de bush bush moesten overnachten.

Na een prachtige en regenachtige rit tussen de bergen en bossen door, kwamen we na een uurtje bij de 'camping' waar we ons tentje konden neerzetten. Het plan was om, ondanks het klote weer toch alvast wat van de omgeving te gaan zien, zo gezegd zo gedaan. We reden een heel stuk de bossen in totdat we bij een kleine track aankwamen. Deze tocht moest ons naar een prachtige waterval leiden en om er maar het beste van te maken namen we wat biertjes mee zodat we die bij de waterval konden nuttigen. Na 20 minuten zagen we een bizar hoge en mooie waterval en hier hebben we lekker een uurtje bij zitten chillen. 'S avonds ontmoeten we een groep gestoorde Kiwi's, Nieuw Zeelanders, waar we onze ballen uit de broek hebben gelachen en gezien zij een auto vol bier hadden goed veel bier achterovergeslagen.

De volgende dag hadden we een boottocht geboekt dus we moesten weer vroeg uit de veren. Het was de perfecte dag voor deze tocht want het zou een heldere en zonnige dag worden. Helaas voor ons brak de zon wat later door maar ondanks dat hebben we toch erg genoten en mooie foto's kunnen maken. Om 11 uur was het feest afgelopen dus hadden we nog een hele dag over om Milford Sound verder te ontdekken. Het plan was om een mooie track te lopen en zo gezegd zo gedaan, zijn we richting Lake Marian vertrokken. Een tocht van 3 uur welke ons een mooi meer moest laten zien tussen de bergen. Aangekomen bij het meer stonden we versteld hoe mooi het was. Daarnaast waren we zeiknat van al het zweet dus besloten we een duik te nemen, dit leverde weer mooie foto's op maar was veel te koud! Vervolgens hebben we nog een uurtje in de zon gelegen en zijn we het hele stuk weer terug gaan lopen. 'S avonds wederom weer wat biertjes gedronken en gekaart met wat mensen op de camping.

De volgende dag zijn we uit de bush bush vertrokken naar de stad Queenstown. We hadden er weer zit in, de muziek stond goed hard en de reis ging voorspoedig. Onze Ferrari in combinatie met Ralfs zijn grote voeten behaalde wij onwetende een snelheid van 140 km per uur. 'Ow we rijden 140' zei Ralf en liet het gas los, helaas was het al te laat en stond er een politie agent midden op de weg met zijn handje omhoog. 32 km te hard, een boete van 300 dollar (190 euro). Daar ging onze dag, beiden zo chagrijnig als de pest. Eenmaal aangekomen in Queenstown op het terras een kopje koffie gedronken toch een beetje kunnen lachen om de boete en we voelde ons al snel beter. Na het kopje koffie naar de supermarkt gereden om wat bier te kopen om toch ook deze dag met een goed gevoel af te sluiten.